پارس جی پی اس وبلاگ

گفتگوی مدیرعامل پارس جی پی اس با روابط عمومی سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان یابی

گفتگوی مدیرعامل پارس جی پی اس

گفتگوی مدیرعامل پارس جی پی اس با روابط عمومی سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان یابی

شرکت‌های دولتی و خصولتی‌ها در بازار دخالت نکنند!

لزوم رفع موانع بانکی و انتقال ارز/ فشار کرونا و تحریم به شرکت‌های بخش خصوصی

مدیرعامل پارس جی پی اس در گفتگو با روابط عمومی سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی در رابطه با دیگر فعالیت‌های این شرکت، گفت: پارس جی پی اس به‌عنوان نماینده انحصاری شرکت استارکام سیستم در ایران و خاورمیانه محصولات و خدمات نوین تعیین موقعیت و ردیابی را طبق استانداردهای روز دنیا و با بهترین کیفیت ممکن از طریق 110 شرکت همکار خود در 53 کشور دنیا ارائه می‌کند.

مهندس فرنوش فخیمی پیرامون چالش‌های فعالیت این شرکت ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور صورت گرفت، با مشکل انتقال ارز و مشکلات عدیده دیگری با سازمان‌های مختلف از جمله دارایی روبه‌رو شده‌ایم. به این معنا که اداره دارایی هیچ‌گونه هزینه انتقال ارز را خارج از سیستم قانونی و بانکی کشور را نمی‌پذیرد، این در حالیست که حواله ارز از طریق سوئیفت از ایران تقریبا غیرممکن است. مباحث مالیاتی که شرکت‌ها درگیر آن هستند نیز مشکلات بیشماری را در این شرایط سخت ناشی از کرونا و تحریم به شرکت‌های بخش خصوصی تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، با توجه به بازار نه چندان گسترده این حوزه برخی افراد سودجو از خوشنامی شرکت‌های مطرح و فعال سواستفاده کرده و با ثبت دامنه‌های مشابه از نام و سابقه شرکت‌هایی مانند پارس جی پی اس بهره برده و حتی خود را عضو سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی بدون اینکه اقدام به ثبت شرکت کرده و یا دریافت کد اقتصادی کرده باشند، معرفی می‌کنند.

مهندس فخیمی عنوان کرد: مشکل دیگری این حوزه در رابطه با فعالیت‌های مربوط به سخت افزارهای مبتی بر جی پی اس و جی اس ام است که در کشور ساخته نمی‌شود و کارخانه‌ای رسمی در کشور در این حوزه فعالیت نمی‌کند. بنابراین، نیاز کشور در این حوزه تامین نمی‌شود و ورود آن به کشور نیز به بهانه حمایت از تولیدکننده داخلی ممنوع شده است که شرکت‌های فعال را دچار چالش جدی کرده است.

وی پیرامون شعار سال مبنی بر رفع موانع تولید، گفت: حوزه محصولات GPS و GSM شدیدا به بازار خارج از کشور وابسته هستند، در این خصوص به رفع مشکلات بانکی و انتقال ارز، نیاز اساسی وجود دارد. تا زمانیکه تحریم‌های بانکی و سیستم‌های سوئیفت کاملا باز نشده و این مشکل در سطح کشور برطرف نشود، با توجه به کمبود ارز و کسری بودجه مدام شاهد بالا رفتن نرخ ارز خواهیم بود. در چنین شرایطی به دلیل کسب سود بسیار اندک تولید محصول توجیه اقتصادی ندارد و در صورت افزایش قیمت نهایی محصول هم مصرف کننده هم قدرت خرید نخواهد داشت.

مهندس فخیمی با بیان اینکه، این موضوع مصداق بارز موانع تولید است، گفت: از این روست که در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعدیل نیروی شرکت‌های فعال در این حوزه هستیم. پیشنهاد می‌شود دولت و شرکت‌های وابسته به آن و خصولتی‌ها در این بازار دخالت نکنند و به جای کارشکنی، در نقل و انتقالات بانکی تسهیلات ایجاد کنند و مدیریت این حوزه را به بخش خصوصی بسپارند.  علاوه بر این، اداره مالیات هم مالیات عادلانه بر مبنای درآمد واقعی شرکت‌ها از آنها اخذ کند.

مدیرعامل پارس جی پی اس اظهار کرد:

در هرحال، با توجه به گرانی نرخ ارز، تحریم‌ها، مشکلات بانکی و کمبود نقدینگی شرکت‌ها وضعیت خوبی ندارند و این امر موجب رکود بازار شده است. ضمن اینکه، عمده مشتریان ما سازمان‌ها و ارگان‌ها و شرکت‌های بزرگ حمل و نقل کالا در کشور هستند که تصمیمات خود را به بعد از استقرار دولت جدید موکول کرده اند. در چنین شرایطی اگر دولت جدید سیاستی مبنی بر رونق و مدیریت حمل و نقل عمومی  نداشته باشد، این حوزه همچنان با مشکلات فراوانی دست به گریبان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: قطعا تحریم‌ها باعث شده اغلب کشورها از مبادلات تجاری با ایران منصرف شوند و حتی تعهدات خود را هم به بهانه تحریم انجام نداده و خواستار فسخ قراردهای جاری شوند. طبیعتا این اتقافات منفی بوده اما باعث کارآمدی و موفقیت بخش تحقیق و توسعه شرکت‌ها نیز شده است.

مهندس فخیمی در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: وجود سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی و حمایت‌های آن در راستای تلاش برای ایجاد بازار بهتر برای شرکت‌های فعال در این حوزه موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

منبع خبر:
سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی
پایگاه خبری سورپرس


استفاده از مطالب و محتوی مندرج در وب سایت پارس جی پی اس فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

جی پی اس چیست؟
ردیاب خودرو هلیوس، سیستم مدیریت ناوگان هلیوس چرا انتخاب اول است؟
با روش‌های زیر می‌توانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
ضمن تبریک سال نو، به اطلاع می رساند پارس جی پی اس از 27 اسفند لغایت 13 فروردین 1403 تعطیل می باشد، طبق روال واحد پشتیبانی فنی 24 ساعته پاسخگو خواهد بود.
+